BMW 7-seeria (keremärgis E23) oli esimene 7-seeria esindusklassi auto.Esimest korda esitleti Münchenis 1977 aasta mais.Auto ristiti kui „tuleviku auto-täna“. Disain oli üle võetud veidi varem ilmunud E24 sportkupeelt. Mootorid olid sellise suuruse (4860x1800x1430) ja raskusega (2050 kg) nõrgavõitu. Ridamootorid Solex karburaatoritega M30-B28 mudelil 728 ja M30-B32 L-Jetronic pritsungisüsteemiga mudelitel 732i ja 733i-197 hobujõudu.Mootor M30-B28 sai aasta hiljem sama pritsungisüsteemidest,aga jõudu see juurde ei toonud.
Neid mootorieid jäi ilmselgelt väheks,et konkureerida Mercedes-Benzi võimsate mootoritega. Probleemi üritati lahendada lastes 1979 aasta juulis turule 7-seeria tippmudeli-745i Turbo,3,2 liitrise ja 252 hobujõulise mootoriga M30-B32/tb koos turboga.Maksimaalne kiirus kasvas 227 km-ni/h sajani kiirendab auto 7,9 sekundiga.
1982. aastal moderniseeriti salongi.Juhtpaneeli kujundus võeti üle äsja ilmunud 5-seeria E28-lt.
Lugege ka teiste BMW 5 Seeria kohta:
BMW E23 | BMW E65 E66 |
BMW E32 | BMW F01,F02,F03,F04 |
BMW E38 |
Lugege ka teiste BMW mudelite kohta:
BMW 3 Seeria | BMW 7 Seeria |
BMW 5 Seeria | BMW X5 Seeria |
Autoriõigus
Kõik õigused kaitstud. Kõik selle Veebilehe tekstid on kaitstud iParts OÜ autoriõiguse ja intellektuaalomandi õigustega. Neid materjale ei või ilma iParts OÜ kirjaliku loata reprodutseerida, levitada, muuta ega teistele veebilehtedele postitada.