BMW Е39

e39BMW E39 1996 a.

1995 a. novembris lõpetati E34 kerega autode tootmine,sest turule tuli uus põlvkond E39. Uue,juba neljanda,põlvkonna debüüt toimus Frankfurtis 1995 a. septembris. Agressiivne ja energiline disain sai palju heakskiitvaid kommentaare nii siin- kui ka sealpool atlandi ookeani. Salong on kujundatud traditsioonilises stiilis.Juhikoht on endiselt suurepürase ergonoomikaga. 1997 a. kevadest täiendas tootmisprogrammi uus universaal Touring.Mootorivalik universaalidele oli analoogne sedaanidega.Standardvarustust täiendati ka külgmise turvapadjaga.

Sellise kerega auto loomisel pöörati suurt tähelepanu välimuse dünaamilistele iseloomudele ning individuaalsusele.Autot pakutakse nii manuaal- kui automaatkastiga. BMW 540i Touringut peetakse kõige kiiremaks seeriatootmises olevaks universaaliks. Septembris 1998 a. taastati kiire M5-e tootmine.Forsseeritud 5-liitrine V8 mootor,mis sarnaneb seeriatootmise 4,4 liitrise mootoriga,on varustatud Double-Vanos süsteemiga ja kaheksa iseseisva drosseklapiga.Esimes korda ulatus BMW ajaloos seeriatootmise autol võimsus 400 hj-ni ning dünaamilised omadused said isegi paremad kui M3-el – 5,3 sekundiga 0-100 km/h.M5 koostatakse ainult 6-käigulise manuaalkastiga.
1999 a.väliselt autod ei muutunud,ent kapoti all toimusid suured muutused: Kuuesilindrilised mootorid said Double-Vanos süsteemi,8-silindrilised said Vanos´e sisselaskeklappidele ja kaheastmelise katalüsaatori heitgaaside neutraliseerimiseks,mis lubas kvalivitseeruda Euro4 2005 a. nõudmistele. Veel üks uustulnuk oli 184 hj-ne diisel ühise põlemiskambri,Common Rail süsteemi ja turbodiisli ja vahejahutiga 530d.

2000 aasta alguses tuli turule odavam 520d koos neljaliitrise 4-silindrilise otsepritsega diiselmootoriga,mida esmalt kasutati kolmanda seeria 320d-l. Kõvasti võimsam 525d vahetas välja eelkäija 525tds 143 hj-se diisli.Uus 2,5 liitrine 6-slindriline otsepritsega turbodiisel on varustatud Common Rail süsteemiga ja arendab 163-hj.
Standardvarustuses saavad autod terve rea aktiivseid ohutussüsteeme: ABS,ACS+T (automaatne veojõukontroll), DSC 3 (dünaamiline liikumise stabilisatsioon) ja DBC (pidurdusjõu jaotamise süsteem).Tellides saab ka selliseid lisasid nagu tagumisi õhkvedrusi, täielikku elektripaketti koos juhiistme,roolisoojendus,automaatse kliimakontrolli koos salongiõhu puhtuse kontrolliga AUC ja muud. 2000 a. lisandus niinimetatud aktiivset tüüpi juhiiste,mida seni pakuti vaid 7-seeriale. 2000 a. sügisel leidis aset esimene uuendus 5-seeriale.Välimused muutused on vähenähtavad. Suurimad muudatused on peidus seespool-juurde tuli kolm uut mootorit M54 mudelitele 520i,525i ja 530i.Kõik on reaskuuesed ja Double-Vanos süsteemiga muutuva geomeetriaga sisselaskeklappidega.


BMW E39 varuosad Eestis


Lugege ka teiste BMW 5 Seeria kohta:

BMW E12 BMW Е39
BMW E28 BMW E60
BMW Е34 BMW F10

Lugege ka teiste BMW mudelite kohta:

BMW 3 Seeria BMW 7 Seeria
BMW 5 Seeria BMW X5 Seeria

Autoriõigus
Kõik õigused kaitstud. Kõik selle Veebilehe tekstid on kaitstud iParts OÜ autoriõiguse ja intellektuaalomandi õigustega. Neid materjale ei või ilma iParts OÜ kirjaliku loata reprodutseerida, levitada, muuta ega teistele veebilehtedele postitada.