AUDI A6 Ülevaade (Ajalugu)

audi a6Audi A6 on firma üks populaarsemaid muudeleid,kõrgema keskklassi auto,Audi 100 järeltulija.Mudelitüübi C4 tootmine nime all Audi 100/S4 kestis 1994 a. maini,kui viidi läbi täielik uuenduskuur ja loodi uus indeks – A6.

A6 toodeti täielikult tsingitud kerega,esi-ja nelikveolisena (Quattro),laia valikuga bensiini-ja diiselmootoritega,mis asetsevad ees pikisuunaliselt; manuaal-ja automaatkäigukastidega.

1994 a. suvest hakati A6 TDI-d komplekteerima uue 5-silindrilise 2,5 L (140hj) turbodiisel mootoriga (intercooler).

1995 a. oktoober sai Audi jaoks oluliseks uute bensiinmootorite turule tulekuga : 30v 2,8 L 193hj V6.Kõik C4 platvormi mudelid võeti tootmiselt maha 1997 a. suvel seoses uue A6 (4B Type) tulemusega.

Esimest korda esitleti uut Audi A6 Genfis 1997 aastal sedaanina.1998 a. veebruaris esitleti Avanti (universaalkere).

See seeria sai esimeseks,milles on kehastatud uued Audi stiili väärtused.Autole paigaldati peaaegu kõiki uusi Audi mootoreid-alates 1,8 L kuni 4,2 L.

Autodele paigaldati 5-käiguline manuaal või 5-astmeline automaatkäigukast DSP programmiga.

2004 aastal tuli müügile 3-põlvkonna Audi A6.Esialgu esitleti sedaani,veidi hiljem lisandus ka universaal,2005 a. aga sportkupee.

2004 a. mudel sai välimus tuntavaid muutusi.Interjöör sai märkmisväärselt ümbertöödeldud.Mootoritevalikus on kolm bensiinimootorit ja kaks turbodiislit.Kõige võimsam A6 saab V8 4,2 L 335hj mootori.Astme jagu madalamal on V6 3,2 L FSI 255hj.Kõige tavalisem bensiinimootor on V6 2,4 L 177hj.Diiselmootorid : 2,0 turbo (140hj),3,0 turbo (225hj).Nelikveolist Quattrot koos automaatkastiga pakutakse ainult kõige võimsamatele mudelitele.

Auto sai uued elektrisüsteemid,milledest kõige kuulsam on MMI (Multi Media Interface).

Välimused muudatused polegi nii olulised.Kuid suurimad muudaused olid kapoti all.Kahest mootorist loobuti üldse : V6 3,2 L ja V8 4,2 L vahetati välja uute kolmeliitrise turbomootori vastu (286hj).

Neljandat põlvkonda esitleti 2011 a. jaanuaris Detroitis.Kere on suuremalt jaolt valmistatud alumiiniumist.Sisustusega meenutab A6 väga A7 Sportbacki.

Mootoreid on viis : 2 bensiini-ja 3 diiselmootorit.Kõige ökonoomsem bensiinimootor on 2,8 FSI (204hj),mida komplekteeritakse Multitronic käigukastiga.Teine mootor-3,0 TFSI 300hj ja 440Nm.Kõige nõrgem mootor on 2,0 TDI 177hj ja 380Nm.Keskmine positsiooni võttis endale 3,0 TDI V6,millel on 245hj.

2014 a. oktoobris esitleti Pariisis uuendatud Audi A6-e.Standardseteks said A6-le Xenon Plus,esituled koos LED päevasõidutuledega,lisavalikus on täielikult LED-Technology esituled,või isegi tipptasemel Audi Matrix LED,millel on kurvitrajektooris liikuvad tuled.

Uuenenud mootorivalik vastab Euro 6 normidele.Põhiliseks bensiini mootoriks sai 1,8 L turbo (190hj).Peale selle on 2,8 L (220hj),2,0 L turbo (252hj) ja 3,0 L turbo (333hj).Diiselmootorid : 2,0 TDI ultra (150hj ja 350Nm) ja 2,0 TDI ultra (190hj ja 400 Nm) koos 6-käigulise manuaalkasti või S-tronic´uga. 3,0 TDI (218hj,400Nm) ja 3,0 TDI (272hj,580Nm) koos 8-astmelise Tiptronic´uga.

Muutused ka käigukastide valik.Esisillaveolistele enam Multitronic´ut ei pakuta : selle asendas 7-astmeline topeltsiduriga „robot“.Teine variant –uus 6-käiguline manuaalkast.


Audi A6 varuosad Eestis.


Lugege ka teiste AUDI mudelite kohta

Audi A1 Audi TT Audi RS6
Audi A2 Audi V8 Audi RS7
Audi A3 Audi Q3 Audi S2
Audi A4 Audi Q5 Audi S3
Audi A5 Audi Q7 Audi S4
Audi A6 Audi R8 Audi S5
Audi A7 Audi RS2 Audi S6
Audi A8 Audi RS4 Audi S7
Audi Allroad Audi RS5 Audi S8

Autoriõigus
Kõik õigused kaitstud. Kõik selle Veebilehe tekstid on kaitstud iParts OÜ autoriõiguse ja intellektuaalomandi õigustega. Neid materjale ei või ilma iParts OÜ kirjaliku loata reprodutseerida, levitada, muuta ega teistele veebilehtedele postitada.