AUDI AJALUGU

Audi on saksa firma,mis on spetsialiseerunud sõiduautode tootmisele,kuuludes Volkswageni kontserni. Firma peakorter asub Ingolstadtis.

Aastal 1899 rajal andekas leiutaja August Horch pöördus vana nime ladinakeelse versiooni poole: sõna „horch“ tähendab saksa keeles „kuula“,seega tekkis Audi.Nii sündiski 1909 aastal kuulus firma Audi.

Esimene sõiduk nime all Audi-A lasti välja 1910 aastal. Järgmisel aastal jürgnes selle Audi-B.

1912 aastal ilmus kõige tuntum mudel-Audi-C.

1920 aastatel seisis firma pankroti äärel. Tal tuli üheneda teise firmaga.

Aastal 1928 võeti ettevõte üle sakslaste DKW poolt,Audi omanikuks sai Jorden Skafte Rasmussen.

1932 aastal sundis majanduskriis rida saksa firmasid looma kontserni Auto Union.Sellese kuulusid DKW,Wanderer,Horch ja Audi.

Aastal 1949 reformeeriti Auto Union tänu Mercedes-Benzi poolt omandatud aktsiaenamusele.

1958 aastal läks Auto Unioni aktsiate kontrollipakett Daimler-Benz AG kätte,ent müüs need seejärel Volkswagenile. Pärast aktsiate kontrollpaketi üleminekut Volkswagenile aastal 1965 a. hakati jälle kasutama Audi nimetust. Embleemina oli säilitatud neli ringi,mis sümboliseerisid 1932 a. toimunud 4 kompanii ühinemist.

1969 aastal ostis Volkswagen Neckarsulmeri Automobilwerke (NSU).Selle käigus firma nimi muutis ja firma hakkas kandma nime Audi NSU Auto Union,ent juba 1985 a. suvel muudeti firma nimi jälle Audi AG-ks. 1970 aastatest algas laialdane Audi eksport USA-sse. Hilisemad mudelid said USA turul oma nimetused: Audi 4000 Audi 80-le,Audi 5000 Audi 100-le.

1980 aastal Genfi autosalongis Audi stendil köitis suurt tähelepanu nelikveoline kupee.Samuti töötab välja võimsam mootor-1979 aastal esitletud viiesilindriline 2,2 liitrine turbomootor võimsusega 147kw (200hj).

1982 a. alustas Audi 80 Quattro suuremahulist nelikveolise mudeli tootmist. Audi 80 baasil toodeti ka sportlikku kupeed,mis debüteeris 1993 aasta lõpul.Kabriolett versiooni esitleti Genfis 1991 aastal.See Audi võeti tootmisliinilt maha 2000 a.keskel.

1990 a. detsembris esitleti uut Audi 100 (C4) mootoriga V6.Kompaktne (128 kw/174hj) ja võimas 2,8 liitrine mootor oli kõige lühem ja kõrgem omas klassis.

Audi A4 on Audi 80 järglane,mida toodeti aastatel 1986-1994.A4 esimest korda esitleti 1994a. oktoobris.

2001 aastal nägi ilmavalgust universaal (A4 Avant) ja kupee-kabriolett (A4 Cabrio), mis sai kõva kokkuklapitava katuse (nagu MB SLK).

Audi lipulaeva A8 näidati esmakordselt 1994 a. veebruaris. 1994 a. mais esitleti viiekohalist RS 2 Avanti 2,2 liitrise ja 315hj turbomootoriga.

Audi A3 tootmine algas 1997 aastal. Audi A6 sedaan esmakordselt esitleti Genfis 1997 aastal.

Aga A6 Avant esitleti 1998 aastal. Audi S4/S4 Avant/RS4 on võimsad sportmodifikatsioonid Audi A4-st 2,7 liitrise Biturbo mootoriga.

Esmakordselt esitleti mudelit Frankfurtis 1997 aastal. 1999 aastal esitleti mudelit RS4 Avant 2,7 liitrise Biturbo (380hj) mootoriga.

Audi S6/S6 Avant ilmusid 1996 a. sügisel.

Audi TT-d kupeekerega esitleti esimest korda Genfis 1998 aastal septembris,rodster keretüüp ilmus augustis 1999a.

Audi S3 on A3 sportlik modifikatsioon 1,8 litrise 20V turbolaaduri ja nelikveolisena,millel on võimas mootor.

Esmaesitlus 1999a. märts. Audi Allroadi,maastikusõbralikumat variant A6 Avantist esitleti 2000 a. veebruaris.

Täna,kuuludes VW kontserni,elab Audi üle tormilist tõusu.Selline edu sai võimalikuks vaid firma uute mudelite tõttu.


Audi varuosad kõikidele mudelitele Eestis.


Lugege ka teiste AUDI mudelite kohta

Audi A1 Audi TT Audi RS6
Audi A2 Audi V8 Audi RS7
Audi A3 Audi Q3 Audi S2
Audi A4 Audi Q5 Audi S3
Audi A5 Audi Q7 Audi S4
Audi A6 Audi R8 Audi S5
Audi A7 Audi RS2 Audi S6
Audi A8 Audi RS4 Audi S7
Audi Allroad Audi RS5 Audi S8

Autoriõigus
Kõik õigused kaitstud. Kõik selle Veebilehe tekstid on kaitstud iParts OÜ autoriõiguse ja intellektuaalomandi õigustega. Neid materjale ei või ilma iParts OÜ kirjaliku loata reprodutseerida, levitada, muuta ega teistele veebilehtedele postitada.