AUDI A8 Ülevaade (Ajalugu)

audi a8Audi A8 esmakordselt esitleti 1994 a. veebruaris.Esi-või nelikveoline (Quattro),alumiiniumsulamist kerega.

Nelikveoline mudel 2,8 Quattro lasti välja 1995 aastal.Sama aasta juunis paigaldati uus V8 3,7L mootor.Jaanuaris 1996 a. ilmub 2,8L vV6,30 klapiline (193hj) mootor.

1997 a. ilmus V6 turbodiisel otsepritsega mootor.Töömaht 2,5L (150hj).Auto komplekteeritud nii manuaal-kui ka viiekäigulise ZF automaatkastiga.

1998 aasta novembris esitleti Saksamaal uut A8 modifikatsiooni,juunis 1999 ilmus mudel vee võimsama mootoriga,veebruaris 2000 a. aga uue mootoriga-2,5 TDI,V6 (180hj).

Üsnagi kõrgete tehniliste näitajate poolest paistab silma A8 turbodiisel : võimsus 150hj,pöördemoment üle 310 Nm (1500-3200 p/min), kütusekulu 90,120 ja linnakiirusel-4,4;5,7;8,5L / 100 km-le.

2000 a. täienes A8 pere kahe uue diiselmootoritega 180 ja 225hj.Nüüd sisaldab A8 valik viit mootorit võimsuses 180-310hj,millest kolme võib paigaldada nii esi-kui ka nelikveolisele kerele.Eriliselt märgime ära diisli 3,3L (V8)võimsusega 225hj.See jõuallikas on koostatud ainult 5-käigulise automaatkastiga ja ainult Quattro kerele.

Veelgi prestiizsem on aga 130 mm võrra pakendatud A8 4,2L,310hj.

2002 aastal esitleti kõige võimsamat Audi A8 W12,6,0L,12 silindrist mootorit võimsusega 420hj.

Uuenenud auto täiendab klassikalist ja sportlikku sedaanklassi.Auto juures kasutatakse sama platvormi nagu ka VW Phaetonil ja Bentleyl.Varustuselt ei jää teise põlvkonna A8 konkurentidele alla.

Eelkäijalt võttis auto üle pideva neliveo iselukustuva sildadevahelise Torsen diferentsiaaliga,ent varustas end uue 6-käigulise Tiptronic automaatkastiga.

A8-l on õhkvedrustus,analoogne Audi Allroad.Vedrustuse jäikust saab muuta kolmes asendis : sport,tavaline ja mugav.Uue A8 3,7L mootor arendab 280hj ja 0-100 km/h 6,1 sek.Aastal 2005 täiendas mudelivalikut 3,2 FSI V6 (260hj) otsepritsingmootoriga,mis oli tuttav juba A6 mudelilt.

Diiselmootorite perekond laienes 4,2 TDI V8 ilmumisega.Ta on kerge ,kompaktne,vaikne ja ökonoomne.Küttesegu valmistamisega tegeleb common Rail süsteem.Pihustid on varustatud „Pieso“-süsteemiga.Resultaat : 4,2TDI arendab 326hj ja 650Nm.Kütusekulu-8L sajale.2007 aastal töötas firma välja mudeliuuenduse.Kardinaalseid muutusi sisustuses ei toimunud.

Mootorivalikusse lisandus 2,8 FSI (210hj) mis tuli üle A6-lt.Temal on Audi Valve Lift System.See on peaaegu koopia Honda i-vtec-ist,kus iga sisselaskeklapi peale on kaks nukkvõlli : säästlik ja võimsuslik.

3-põlvkonna Audi A8-t esitleti Audi A8 Long versiooni pikendatud (130 mm) teljevahega.

Uuel A8-l on suurel hulgal ohutussüsteeme,mille hulgas ka Pre Sense,öövaatlussüsteem,adaptiivne autopiloot JPM.Nüüdsest on kõik A8-d nelikveolised.

2013 aastal esitleti Frankfurdis A8 uuendatud mudelit,lisaks pikendatud versiooni A8L.Kõikide mootorite võimsus kasvas eranditult ja sealjuures ökonoomsemaks ja rohkem ökoloogiliselt puhtamaks (vastab euro-6 standardile).Tippmudeliks jäi 8-silindriline mootor 4,0 TFSI (435hj).Bensiinimootor 3,0 TFSI arendab 310hj.Diisel 4,2L-385hj (850Nm).Kõige säästlikumal 3,0 diiselmootoril on 258hj.Kütusekulu keskmiselt 5,9L,

A8 hübriidversioon sisaldab endas 2,0 TFSI mootorit ja elektrimootorit,mis liitudes töösse tagab 245hj (480Nm).

Kõikidele vadavatele ratastele antakse pöördemomenti edasi kiire 8-astmeline Tiptronic käigukastiga.Lisavalikus pakutakse tagumist sportdiferentsiaali.


Audi A8 varuosad Eestis.


Lugege ka teiste AUDI mudelite kohta

Audi A1 Audi TT Audi RS6
Audi A2 Audi V8 Audi RS7
Audi A3 Audi Q3 Audi S2
Audi A4 Audi Q5 Audi S3
Audi A5 Audi Q7 Audi S4
Audi A6 Audi R8 Audi S5
Audi A7 Audi RS2 Audi S6
Audi A8 Audi RS4 Audi S7
Audi Allroad Audi RS5 Audi S8

Autoriõigus
Kõik õigused kaitstud. Kõik selle Veebilehe tekstid on kaitstud iParts OÜ autoriõiguse ja intellektuaalomandi õigustega. Neid materjale ei või ilma iParts OÜ kirjaliku loata reprodutseerida, levitada, muuta ega teistele veebilehtedele postitada.