BMW X5 E53 2000 a.
BMW X5 on kogu BMW ajaloo esimene täisvärtuslik maastur.Tänu kõrgele kliirensile,pidevale nelikveole ja sõidumatule vedrustusele,on auto mõeldud sõitma kõikidel teetüüpidel.Debüüt leidis aset 1999. A jaanuaris Detroiti autonäitusel.Euroopa turule jõudis auto 2000. a kevadel.
BMW X5-e aluseks on täiesti uus platvorm.Erinevalt klassikalistest maasturitest on tal kandevkonstruktsiooniga kere.Disain sai silmapaistev ja austusttekitav.Tagaluuk on kaheosaline.Salongis valitseb mugavus ja luksus,mis omased luksusklassi autole.Viimistluses on kasutatud palju nahka ja naturaalsest puidust detaile.Roolirattal on palju reguleerimissuundasid.
Rikkalikult koostatud standardvarustusse kuuluvad kliimakontroll,el.-juhitav klassist katuseluuk,eesmised ja külgmised turvapadjad,esi-ja tagaistmete soojendus,audisüsteem koos 6-se CD-Box-iga,ksenoontuled,vihmaandur ja kergsulamist veljad.
BMW X5-e varustatakse täielikult alumiiniumist valmistatud V8 4,4L mootoriga,millel võimsust 286 hj.See on võimeline kiirendama nullist sajani 7,5 sekundiga.Kusjuures,tänu firmasüsteemile Double Vanos,töötab mootor praktiliselt igas diapasoonis maksimumvõimsusega. Jõualliks töötab paaris hüdromehhaanilise 5-astmelise käigukastiga Steptronic.
Maasturil on kõigil ratastel sõltumatu vedrustus,pöördemomendi jaotamisega sildade vahel tegeleb elektroonika.Tagumine vedrustus on varustatud süsteemiga,mis säilitab kliirensi olenemata staatilisest veose massist ja seda tänu õhkvedrustusele,mida juhib hoida sirgjoonelist ja sujuvad laskumist kiirusel 10-12 km/h. Auto on varustatud peaaegu kõigi tuntud elektrooniliste süsteemidega.Dünaamiline stabilisatsioonisüsteemi DSC (Dynamic Stability Control), pidurdusdünaamika kontroll DBS (Dynamic Brace Control) ja sõidujoonehoidmissüsteemi ASC-X (Automatic Stability Control).
2003, aastal tuli turule uuendatud BMW X5-e versioon.Ta eristub muutunud keredisaini ja terve rea tehniliste uuenduste poolest,kaasaarvatus ümbertöötatud nelikveosüsteemiga.Auto sai uue esipamperi,muutusid eesmised ja tagumised tuled. Tõsise muutuse tegi läbi neliveosüsteem xDrive.Ta analüüsib pidevalt teekatte olukorda ja liikumise reziimi.Mitte väikest rolli mängib nelikveosüsteemis ka elektrooniliselt juhitav mitmekettaline muhv,mis tagab kiire reageeringu teekatte muutumise korral.
Uuendamise käigus sai X5 kaks uut mootorit: 4,4L bensiinimootori ja 3,0L Common Rail süsteemiga diiselmootori.Bensiinimootoril on elektrooniline klapijuhtimissüsteem Valvetronic, topelt vanos ja sisselaskesüsteem koos sisselasketrakti pikkuse reguleeritavusega arendab võimsust 320 hj ja kiirendab 0-100 km/h kõigest 7,0 sekundiga. Mootorit komplekteeritakse kahasse 6-astmelise automaatkäigukastiga.
Reaskuuene turbodiisel arendab 218 hj.Selle abil jõuab sajani juba 8,3 sekundiga,maks. kiirus on aga 210 km/h.Tänu muljetavaldavale 500 Nm pöördemomendile väga laisa pöördestikus,veab see autot mitteasfalteeritud teedel ja väga järskudel kallakutel väga enesekindlalt.Kütusekulu pole suur-kõigest 8,6L.Baasvarustuses pakutakse seda mootorit 6-astmelise manuaalkastiga,tellimusel aga 6-astmelise automaadiga.
Lugege ka teiste BMW 5 Seeria kohta:
BMW X5 E53 | BMW X5 F15 |
BMW X5 E70 |
Lugege ka teiste BMW mudelite kohta:
BMW 3 Seeria | BMW 7 Seeria |
BMW 5 Seeria | BMW X5 Seeria |
Autoriõigus
Kõik õigused kaitstud. Kõik selle Veebilehe tekstid on kaitstud iParts OÜ autoriõiguse ja intellektuaalomandi õigustega. Neid materjale ei või ilma iParts OÜ kirjaliku loata reprodutseerida, levitada, muuta ega teistele veebilehtedele postitada.