2003 aastal sai BMW 5-seeria kauaoodatud uuenduse,BMW E39 vahetas välja uus E 60.Autot esitleti kahes variandis: kõigepealt sedaanina ja järgmisel aastal täiendati mudeliterivi universaaliga.Viiendale otsustati nagu 7-seerialegi anda igale kerele oma indeksi,nii sai sedaanist E 60,aga universaalist E 61.
Välimuselt meenutab uustulnuk oma eelkäijat vaid kaudselt: ümaram sai esiots,külgedelt kitsamaks tehtud kapott ja külgedele ulatuvad kitsad tuled. Veel üheks eripäraks uuel mudelil on see,et ta näib kompaktsem oma eelkäijast,kuigi tegelikult on suurem ja mahukam. Salong on geomeetriline ja nurgeline. Lisaraha eest võib spidomeetrit jälgida silmi teelt tõstmata-uuele viiesele töötati välja projektor,mis kuvab infot esiklassile.Kallite versioonide istmetel on mugavad peatoed, reguleeritavad küljetoed ja sisseehitatud massaazisüsteem.
Esiistmete vahelises tunnelis asub suur ribiline Idrive valits.Kliimakontroll ei jälgi mitte ainult temperatuuri,aga ka õhuniiskust salongis. Mootorid-need on kõige tugevamad ja eredamad detailid kõigil BMW-del.Pole üllatav,et „viiendale“ on neid loodud hulgim.Mootoritevaliku avab 163 hj-ne kaheliitrine bensiinimootor.Enamik mootoreid samastati E39 mootoritega.2003 aasta valikus olid: 520i (2,2L,170hj),525i (2,5L,192hj),530i (3,0L,231hj),530d (3,0-l,218hj) ja tippmootoriks oli 545i (4,4L,333hj).Mootoreid varustati 6-astmelise manuaal-või automaatkastiga.2005 aastal lisandus 2 mootorit,mõlemad diislid: 525d (2,5L,177hj) ja 535d (3,5L,272hj),viimane neist turbomootor. Auto kere toodeti uue tehnoloogia järgi.Selle esiots on valmistatud alumiiniumist,tegumine aga terasest.
5-seeriale seeb roolijuhtimist tellida mitmes versioonis.Standardis saab lihtsa lattrooli koos
Hüüdrovõimendiga.Järgmine aste on hüdrovõimendi Servotronic,mis vastavalt kiirusele muudab rooli tundlikkust.Aga süsteem AFS (planetaarülekanne koos elektrimootoriga) lisab siia veel aktiivset juhitavust. 2007 a. lasti välja uuendatud versioon BMW 5-seeria.Mudel sai uue esipamperi,mis andis autole veelgi agressiivsema ilme,väikeseid muudatusi sai ka auto optika,nii eesmised kui ka tagumised. Muudatusi sai ka auto salong.Värskendatud auto sisu sai uued materjalid.Viienda seeria BMW mootoriterivi laiendati kuue bensiinimootori ja nelja diidlini 170 hj-st 520 i-le kuni 367 hj-ni BMW 550il. Alates 2007 aastast said kõik 5-seeria BMW-d standardvarustusse BMW Efficient Dynamics süsteemi. 2008 aastal lasti välja mudel BMW 535i E 60 ,mis sai sedaankere,aga ka nelikveoline 535Xi,mis sai juurde ka universaalversiooni.
Lugege ka teiste BMW 5 Seeria kohta:
BMW E12 | BMW Е39 |
BMW E28 | BMW E60 |
BMW Е34 | BMW F10 |
Lugege ka teiste BMW mudelite kohta:
BMW 3 Seeria | BMW 7 Seeria |
BMW 5 Seeria | BMW X5 Seeria |
Autoriõigus
Kõik õigused kaitstud. Kõik selle Veebilehe tekstid on kaitstud iParts OÜ autoriõiguse ja intellektuaalomandi õigustega. Neid materjale ei või ilma iParts OÜ kirjaliku loata reprodutseerida, levitada, muuta ega teistele veebilehtedele postitada.