AUDI A1 Ülevaade (Ajalugu)

audi a1

Audi A1 on saksa kompanii mudelitevaliku kõige kompaktsem auto. Kolmeukseline luukpära on sportliku välimusega.Näeb auto huvitava ja silmapaistvana. Esimest korda esitleti Audi A1 Tokios 2007 a.METRO PROJECT CONCEPT nime all,millele järgnes 2008 a.viieukseline kontseptauto A1 Sportback.

Auto baseerub Volkswageni platvormil,millele ehitatakse sellised mudeleid nagu VW Polo ja Skoda Fabiat.Auto mõeldud neljale reisijale.

Salong on kaetud nahaga ja sisustus värvid on valitud moodsad.Kõikjal kohtab firmale omast kvaliteeti.Salongi müraisolatsioon on tasemel: Juhile ja reisijale pole kuulda kõrvalised helid.

Mootoritevalikus on neli agregaati.Sinna kuulub kaks bensiini – TFSI ja kaks diislimootorit – TDI,mille võimsused on alates 86 hj (63 kw) kuni 122 hj (90 kw).Baasmudeliks on 1,2 L turbomootor 86 hj ja 160 Nm.Diislimootorid kujutavad endast 1,6 L 90 hj (230 Nm) ja 105 hj (250 Nm).Baasvarustuses töötavad kõik mootorid manuaalkastiga,aga 1,4 L bensiinmootorile saab tellida 7 – astmelise S – tronic käigukasti koos topeltsiduriga.Kõik mootorid on varustatud Start/Stop süsteemiga.

Audi A1 – le pakutakse kahte sisustuskomplekti: ATTRACTION ja AMBITION.

Kaks aastat peale kolmeukselise A1 ilmumist,täiendas Audi mudelivalikut 5 – ukselise Sportbackiga.  Nagu na 3 – ukselisel on Sportbackil valikus kontrastne katuse – ja kerevärvi ja mõned disainipaketid.Disain ja salongivarustus on Audile kohane.Sportback standardvalikus on siiski 4 – kohaline.Kuid lisavalikus saab tellida tavalise tagaistme,mis teeb ta 5 -kohaliseks.

Baasmootoriks on 1,2 TFSI (86 hj).Seda mootorit pakutakse ainult 5 – astmelise manuaalkastiga.Pakutakse ka kahte mootorit mahuga 1,4 TFSI võimsusega (122 ja 185 hj).Viimane neist on kompressor – turbomootor ja sajani kiirendab 7 sekundiga.

Uueks valikuks bensiinimootorite hulgas sai 1,4 L (140 hj).Uus mootor lülitab vajadusel kaks silindrit välja,kui pole suurt koormust tarvis. Diiselmootorite valikus on 3 mootorit.Mahtuvusega 1,6 L ja võimsusega 90 ja 105 hj.Nõrgem mootor saab valida kas 5 – käigulise manuaalkasti või 7 – astmelise S – tronicu vahel,võimsam aga ainult manuaali.Tootja andmeil kulutavad mõlemad vaid 3,8 L 100 km – le.Kõige äkilisem on 2,0 L 143 hj mootor.

Tasub märkida,et erinevalt vanematest muudelitest ei ole vedrustust enem alumiiniumist,vaid A1 Sportbackil on esivedrustuse,raami ja esiõõtshoovad valmistatud metallist.

Viieukseline mudel on palju praktilisem ja sobib rohkem noorele perele koos väikeste lastega.


Audi A1 varuosad Eestis.


Lugege ka teiste AUDI mudelite kohta

Audi A1 Audi TT Audi RS6
Audi A2 Audi V8 Audi RS7
Audi A3 Audi Q3 Audi S2
Audi A4 Audi Q5 Audi S3
Audi A5 Audi Q7 Audi S4
Audi A6 Audi R8 Audi S5
Audi A7 Audi RS2 Audi S6
Audi A8 Audi RS4 Audi S7
Audi Allroad Audi RS5 Audi S8

Autoriõigus
Kõik õigused kaitstud. Kõik selle Veebilehe tekstid on kaitstud iParts OÜ autoriõiguse ja intellektuaalomandi õigustega. Neid materjale ei või ilma iParts OÜ kirjaliku loata reprodutseerida, levitada, muuta ega teistele veebilehtedele postitada.