2008. aastal lasi BMW turule 7-seeria viienda põlvkonna.Tehasetähiseks on Fo1,pikendatud variant 140 mm võrra suurendatud telgedevahega tehasetähisega Fo2 kannab lisanimetust L (näiteks 750Li ja 740Li).Uustulnuka esitlus toimus Pariisi autonäitusel.Mudel sai palju uuendusi nii välimuses kui ka sisemuses.
Salong täidab atmosfääri eksklusiivsuse,mugavuse ja stiiliga.Interjöör sai kardinaalselt uuendatud.BMW 7-Series-see on täiuslikult rihitud ergonoomika,kõrgkvaliteetsed materjalid,täiuslik nahk ja pehme plastik. Uue põlvkonna iDrive süsteem eristub suurepärase eraldusvõimega graafika poolest,mis kajastub 10,2“ tolliselt kontrolldispleilt,uue ühtse menüü ja mugava valitsa poolest.Autot pakutakse kolme erineva mootoriga: BMW 750i,BMW 740i ja BMW 730d. Mootoriterivi on täielikult uuenenud.Tippmudeli kapoti alla asub nüüd V8 topeltturboga otsepritsega(Hight Precision Injection) bensiinimootor võimsusega 407 hj.Edasi järgneb kuuesilindriline 3,0L võimsusega 326 hj.Diislit varustatakse reaskuuese kolmanda põlve Common Rail pritsungisüsteemiga turbomootoriga võimsusega 245 hj.Kõik autod saavad standardvarustuses kuueastmelise automaatkasti koos elektroonilise selektoriga ja optimiseeritud käiguvahetus dünaamikaga. 2010.aastal alustati Fo1 baasil hübriidsedaani BMW ActiveHybrid 7 tootmist müügiga. Jõuallikas kujutab endast kombinatsiooni 4,4L V8 topelttturbomootoriga (Twin Scroll) ja otsepritsesüsteemiga HPI-st ning elektrimootorist. Koguvõimsus on mootoritel 465 hj,millest 20 hj tuleb elektrimootorist (või 15 kw).Ainuke pakutav käigukast on 8-astmeline automaatkast.
Kere on valmistatud uue põlvkonna terasest,mis võimaldab löögienergiat neelata deformatsiooni tsoonides ja kaitsta selle toime eest reisijaid. Teelpüsivus ja sujuvus.Just niimoodi saab küige tüpsemalt kirjeldada BMW Fo1 vedrustust. Õhkvedrustus kuulub pikendatud kerega versioonil baasvarustusse-selle abil huitakse määratud kõrgust sõiduteest,olenemata veose raskusest. Süsteemi Dynamic Drive pakutakse lisavarustuses. Viienda põlvkonna 7-seeria saab baasvarustuses Biksenoon tuled,kaasaarvatud päevatuled,udutuled ja kaheastmelised stop-signaalid,18“ tollised kergsulamist veljad,dünaamilise autopiloodi,nahast multifunktsionaalse rooli,el.-reguleeritav mäluga juhiiste ning automaatse kahetsoonilise kliimakontrolliga.Adaptiivsed pööravad tuled koos muudetava valguseraldusvõime ja kurvi valgustusega saab lisaraha eest.
2013. aastal sai saksa autotootja valmis lipulaeva uue versiooni,mis sai rea tehnilisi,välimisi muudatusi ja ka moderniseeritud interjööri.Üheks uuenduseks oli sarnaselt 5-seeria BMW Fo1-ga digitaliseeritud juhtpaneel,mida pakuti neljas erinevas versioonis.Juhi jaoks ilmus multifunktsionaalne displei rooli taha,mida sai oma soovide järgi seadistada.Muutus ka keskjuhtdisplei,mis kuvab nüüd kõrgresolutsioonilisi 3D kujutisi.
Kõige tähtsamateks muudatuseks said uued väljatöötatud mootorid.Tehnikud vähendasid kütusekulu ja väljaheitegaaside atmosfääri paiskamise taset.Diislite valikusse lisandus 3,0L
Kuuesilindriline kolme turboga mootor,mis debüteeris varem M550d xDrive`il.Seda 381 hj (740 Nm) mootorit paigaldatakse 750d xDrive`ile ,tagades kiirenduse sajani 4,9 sekundiga. Autotootja andmetel on segatud sõidutsüklis kütusekulu uue diisliga 6,4L sajale.
Euroopa kliendid saavad osta uustulnukat ka tagasihoidlikumate diislitena: 730d koos 3,0L reaskuuese mootoriga,mis arendab 258 hj ning 740d,mis arendab 313 hj.
Baasmudeliks jäi eelnev versioon 730i kolmeliitrilise atmosfäärilise bensiinomootoriga võimsusega 258 hj (310 Nm).Selle mootoriga kulutab sedaan keskmiselt 8,6L/100 km-le.Edasi järgneb 740i,mis sai mootoriks N55 topeltturboga,mille litraaz on 3,0 ning mis annab välja 320 hj ja 450 Nm. Modifikatsioon 750i võib uhkustada 4,4L V8 turbomootoriga,mille võimsus kasvab 407-lt hj-lt 450 hj-ni,pöördemoment tõusis 650 Nm-ni.Selle juures vähenes keskmine kütusekulu kõigest 8,6L sajale kilomeetrile.Tippmudel BMW 760i varustati V12 BMW TwinPower Turbo mootoriga,millel on bensiini otsepritse.Täisalumiinium mootor 6,0L mahuga arendab 544 hj võimsust ja 750 Nm pöördemomenti.Keskmine kütusekulu on 12,8L/100 km-le.
Mis puutub hübriidversiooni ActiveHybrid7,siis nüüdsest on sel kapoti all kolmeliitrine reaskuuene 320 hj-ne bensiinimootor 4,4L V8 topeltturbomootori asemel,mis arendas 408 hj.Paaris elektrimootoriga annab mootor välja 354 hj ja 500 Nm.Kiirendus nullist sajani on 5,7 sekundit,kütusekulu ja emissioon vastavalt 6,8L/100 km-le ja 158 g/km.Kõiki mootoreid varustatakse 8-astmelise automaatkastiga.Peale selle said võimalikuks ka sellised funktsioonid nagu mootori automaatne sisse-ja väljalülitissüsteem,pidurienergia rekuperatsioon ja teise põlvkonna mootorireziimide vahetussüsteem (sisaldades ka ECO PRO süsteemi ja veeremisfunktsiooni).
Ohutussüsteemide uuendused: öönägemisseade BMW ja Dynamic Light Sport süsteem,mis tunneb ära jalakäijaid,mittepimestav calgusdioodidega kaugtulede juhtimissüsteem,Driver Assistant Plus süsteem kos funktsiooniga Stop & Go,aktiivkaitsesüsteem Active Protection,mis suudab tuvastada juhi väsimust,aga ka kiiruspiirangu indikaator,mis sisaldab endas ka funktsiooni,mis ei lase sooritada möödasõidu,kui vastavad seda keelavad.Standardvarustusse kuuluvad DSC,ABS,ASC,DTC,DBC ja CBC.
BMW F01 F02 F03 F04 varuosad Eestis
Lugege ka teiste BMW 5 Seeria kohta:
BMW E23 | BMW E65 E66 |
BMW E32 | BMW F01,F02,F03,F04 |
BMW E38 |
Lugege ka teiste BMW mudelite kohta:
BMW 3 Seeria | BMW 7 Seeria |
BMW 5 Seeria | BMW X5 Seeria |
Autoriõigus
Kõik õigused kaitstud. Kõik selle Veebilehe tekstid on kaitstud iParts OÜ autoriõiguse ja intellektuaalomandi õigustega. Neid materjale ei või ilma iParts OÜ kirjaliku loata reprodutseerida, levitada, muuta ega teistele veebilehtedele postitada.