Jaanuaris 1988 a. vahetas E28 välja kolmanda põlvkonna 5-seeria E34,mis sai absoluutselt uue disaini ,ent säilitades siiski oma traditsioonilised tagaveolise neljaukselise ja viiekohalise BMW sedaani jooned. Viienda seeria (E34) sedaanid võib oma mugavusega panna ühele astmele luksusliku 7-seeria BMW-ga.Müravaba sõit-see on BMW firmamärgiks. Juhitavus käitub sellel tagaveolisel (tänu mitmeõõtshoovalisele keerukale tagavedrustusele) nagu oleks tegu esiveolise autoga (see tähendab ,et läheb sujuvalt üle suurele pöörderaadiusele). Nelikveoline mudel 525iX (septembrist 1991 a.) on veelgi enam aktiivohutu: see ei lase ennast libisema,ega kaabi rattaid kuival asfaldil (tänu libimisvastasele süsteemile). Pidurid on eeskujulikud: võimsa aeglustusega,ideaalse tundlikkuse ja pehmelt ning täpselt töötava ABS-iga.
Viies seeria sai palju esinduslikum just mootorivaliku tõttu,mis tagas neile suure valiku kõrgekvaliteetseid reaskuueseid bensiinimootoreid: 2,0L (129 hj), 2,5L (170 hj),3,0L (188 hj) ja 3,4L (211 hj) 535i.Neid varustati 4-astmelise automaatkastiga või 5-käigulise manuaalkastiga. 1988 a. märtsis tulid turule ökonoomsed sedaanid (9,3L sajale linnas) 524td turbodiislid võimsusega 115 hj.Tippmudel sedaanid M5 3,5 liitrise (315 hj) töömahuga mootoriga tuli turule 1989 a. jaanuaris. 1992 aasta aprillis vahetati see mootor veelgi võimsama 3,8L ja 327 hj-se vastu,ent juba kuu aja pärast tuli sellele 340 hj-ne M-versioon.
1990 a. mais algas sedaanide 520i 24V,525i 24V tootmine,millel oli 24-pealine silindriplokk, mis tagas 150 ja 192 hj. 1991 a. novembris esitleti odavaid sedaane 518i jõuliste 115 hj-ste mootoritega.Aga 1992 a. jaanuarist algas elegantsete universaalide Touring 520i ja 525i müük,ning ka nelikveolise 525iX Touring müük.
119 a. oktoobris tulid müügile 530i (218 hj) sedaanid ja universaalid ja 286 hj-ne 540i (535i asemel), mis olid varustatud madala müraga kõrgetehnoloogoliste V8 mootoritega,aga ka M5 Touring.Jaanuaris 1993 a. vahetati 115 hj-ne 2,4 turbodiisel välja 2,5 liitrise 143 hj-se otsepritsega turbodiisliga (525td), mida koostati nii manuaalse- kui ka automaatkäigukastiga.
Lugege ka teiste BMW 5 Seeria kohta:
BMW E12 | BMW Е39 |
BMW E28 | BMW E60 |
BMW Е34 | BMW F10 |
Lugege ka teiste BMW mudelite kohta:
BMW 3 Seeria | BMW 7 Seeria |
BMW 5 Seeria | BMW X5 Seeria |
Autoriõigus
Kõik õigused kaitstud. Kõik selle Veebilehe tekstid on kaitstud iParts OÜ autoriõiguse ja intellektuaalomandi õigustega. Neid materjale ei või ilma iParts OÜ kirjaliku loata reprodutseerida, levitada, muuta ega teistele veebilehtedele postitada.