Audi A4 – keskklassi auto pikipaigutusega mootoriga,esi – või 4 – veoline.
See on Audi 80 järeltulija,mida toodeti aastal 1986 – 1994.
Esmaesitlus toimus A4-l oktoobris 1994 aastal.Alguses esitleti kuut versiooni 4 – ukselist sedaani erinevate bensiinimootoritega – 1,6 L 101 hj (ADP),1,8 L 125 hj (ADR) ja turbolaaduriga 150 hj (AEB);V6 mootorid – 2,6 L 147 hj (ABC) ja 2,8 L 174 hj (AAN).
Veojõud üllatab kõigil mootoritel.Bensiinimootoritele pakutakse Tiptronic automaatkasti,mis võimaldab käike vahetada ka manuaalselt.
Tsinginud A4 keret rooste ei hirmuta.
Alates 1995 a. läksid esimeste akende el.tõstukid baasvarustusse,ent katuseluuke paigaldati siiski lisavarstuses.
1996 a. aprillis tuli valikusse uus 2,8 L 30 klapiline V6 mootor,võimsusega 193 hj (ACK).
2000 a.alguses tuli juurde 2 jõuagregaati : turbolaaduriga 1,8 L bensiinimootor 180 hj ja 1,9L diisel 115 hj,mis vahetas välja 110 hj mootor.
2000 a. sügisel toimus uue A4 põlvkonna esitlus. Juba esimesel pilgul paistab uuel A4 – l silma kõrge mugavuse ja kvaliteedi tase,mis vastab nõudlusele,mida üks kõrgklassi auto peab rahuldama. See saab kinnitust mootori võimsustega,unikaalse sõidusujuvuse,el.konditsioneeri,aga ka kõrge ohutuse ja kere vastupidavustasemega.
Auto kere on üsna ajatu – see on üheks Audi relvaks. Tänu tsingitud kerele peab see hästi vastu soolastele talvedele.
A4 salong on kolme tehasedisainis saadaval : ADVANCE,AMBITION ja AMBIENTE.
Modifitseeritud mudel on varustatud laia valiku bensiinimootorite ja diiselmootoritega,mille ulgas 1,8 L turbo; 2,0 L; 3,0 L; võimsusega 150 hj; 130 hj; ja 220 hj.Samuti ka turbodiislid 1,9 TDI (131 hj) ja 2,5 TDI (180 hj).Mudelid mootoritega 1,8 L, 2,5 L ja 3,0 L saab lisaks varustada ka 4 – veoga,aga 2,0 L ja 3,0 L mootorid varustati Multitronic käigukastiga.
2001 aastal nägi ilmavalgust universaalkerega A4 Avant ja kupeekabrio A4 Cabrio,mis sai kõva kokkukäiva katuse nagu MB SLK.
2004 aastal esitles Audi Pariisis uue põlvkonna A4. Ta erineb oma keredisaini,moderniseeritud vedrustuse ja nelja uue mootori poolest. Viimase peal tehnilised lahendused,muljetavaldav stiil ja Audile omane kõrge salongiviimistluse kvaliteet suudavad rahuldada ka kõige nõudlikumat klienti. Salongimaterjaliks on kvaliteetne hinnaline kangas,veluur või naturaalne nahk kahes valikus,sealhulgas „nappa“.
Uuele välimusele vastavad ka tehnilised lahendused.
Mootorivalikus on viis bensiinimootorit: 1,6 L (102 hj) ja 2,0 L (130 hj), 1,6 turbomootor (163 hj). Lisaks kaks uut bensiinimootorit: 3,2 L V6 FSI,VÕIMSUSEGA 255 hj. Peale selle pakutakse kolm turbodiislit TDI R4 2,0 L (140hj) ja kahte V6 – e 2,5 L (163hj) ja 3,0 L (204 hj). Euroopas on standardvarustustuses ka 1,9 L TDI(116 hj).
Käigukastid on 5 – või 6 – astmelised manuaalid või esisillalistel Multitronic,Quattro jaoks on aga 6 – astmelineTiptronic.
Ohutussüsteemidest on A4 moderniseeritud süsteemid ABS+ESP,Brake Assist,8 turvapatja.Lisavarustuse valik A4-le on traditsiooniliselt lai.
Sporttuuning paketi „S-line“ kõrval pakutakse 2005 a.alates ka uut sportpaketti DTM Edition.
2006 a.toimus Frankfurtis järjekordse Audi A4 Cabrio esitlus.
2007 a.tuli turule uue põlvkonna A4 sedaan. Ta säilitas eelkäijalt tuttavad jooned,ent seejuureres paranesid kõik näitajad. Salong sai ruumikam,välimus väljendusrikkam,laialdasem varustus. Lühidalt,auto sai soliidsem ja luksuslikum.
2007 a. A4 sai viit tüüdi mootoreid.Kaks bensiinimootorit,millest üks turboga 1,8 L (160hj) ja teine 3,2 L V6 (265hj).Kõige tagasihoidlikum mootor on 2,0 TDI (143hj). Samuti saab autot varustada 2,7 TDI mootoriga (190 hj) ja 3,0 TDI-ga (240hj).
Käigukasti valik sisaldab 6-käigulist manuaal,variaatorkasti Multitronic ja 6-astmelist automaati.
2011 a. tehti mudelile facelift. Auto sai uuendatud mootorid ja veermiku,aga ka veidi muutunud välimuse. Mootorivalikus on kuus diislit ja neli bensiinimootorit (TFSI),Start/Stop süsteem ja rekuperatsioonisüsteem on baasvarustuses kõigil mudelitel.Kokku on A4 kättesaadav 23 mootorite ja käigukastide kombinatsioonis. A4 sai uue bensiinmootori 1,8L (120hj või 170hj). Kõige erilisem 3,0 L TFSI (272hj – A4-l) ja (333hj – S4-l).Diislitest : 2,0 TDI 136,163 või 177 hj,või 3,0 L võimsusega 204 hj või 245 hj,olenevalt versioonist.
Lugege ka teiste AUDI mudelite kohta
Autoriõigus
Kõik õigused kaitstud. Kõik selle Veebilehe tekstid on kaitstud iParts OÜ autoriõiguse ja intellektuaalomandi õigustega. Neid materjale ei või ilma iParts OÜ kirjaliku loata reprodutseerida, levitada, muuta ega teistele veebilehtedele postitada.