2007 a.märtsis toimus Genfis Audi keskmise suurusega kupee maailma esmaesitlus,mis sai nimeks Audi A5. Auto on ehitatud uuele moodulplatvormile,mida seejärel kasutatakse ka uute A4 ja A6 loomisel. See sportlik kupee on peenetundeliselt veetlev : sujuvad jooned,väljapaistev siluett,sportlik välimus.
Audi A5 salong omab piisavalt ruumikust,et mahutada nelja reisijat.
A 5-le komplekteeritakse 3,2 L FSI (265 hj) mootorit. Kolmeliitrine diisel võimsusega 240 hj. Võib valida ka veel lahjema (190hj) 2,7 L turbodiisli.
Baasvarustuses igale A 5-le on 6-käiguline manuaalkast. Variaatorkast Audi Multitronic CTV on saadaval ainult koos 3,2 L bensiinimootoriga ja 2,7 L turbodiisliga.
Audi A 5 viimistlus vastab täielikult stiilse kupee staatusele. Baasvarustuses on A 5-le informatiiv-meelelahutuslik süsteem MMI,audiosüsteem eraldi displeiga ja paljud muud funktsioonid.
Audi A 5 kabrioleti debüü toimus Detroitis 2008 a. detsembris. Mudel vahetas välja Audi A 4 kabrioleti.Auto tootmine algas 2009 a. märtsis.
Pehme kokkuklapitav katus käib kolmes kihis kokku ja peitub kokkukäiva luugi taha. Peale selle on see seepoolt kaetud pehme matiga.
Mootorivalik koosneb neljast bensiini-ja kahest diiselmootorist. Diiselversioonid said 2,7 L ja 3,0 L V6 mootorid võimsusega 190hj ja 240hj. Kõige nõrgem bensiinimootor sai 1,8 L ja 160hj. Sellele järgnevad kaks kaheliitrist turbomootorit võimsusega 180hj ja 211 hj,ning 3,2 liitrine kuuesilindriline 265hj-ga. Valikus on kolm käiguvahetussüsteemi : 6-käiguline manuaalkast,variaator Multitronic ja 7-astmeline topeltsiduriga S-tronic.
Vedavaks sillaks võib olla nii esisild kui ka mõlemad sillad (Quattro).
Kabrioleti keskkonsoolil asuvad nupud,mis lubavad valida mugavaimat sõidureziimi : komfortne,dünaamiline ja automaatne.
Audi A 5 Cabrio on otsene konkurent BMW 3-series Convertible`le,Infiniti G 37 Convertible`le ja Lexus IS 250 C-le.
2009 aastal esitleti Frankfurtis 5-ukselist Audi A 5 Sportback luukpära. Esiosa ja kumerduv aknaalune joon tuli luukpärale üle A 5 kupeelt.
Salong esindab endas edukalt lihtsust,elegantsust ja funktsionaalsust. Oivaline müraisolatsioon ja head õhufiltrid aitavad säilitada salongis meeldivat atmosfääri.
Vedrustus on ümberehitatud veel mugavam sõidu saavutamiseks. Valida saab ühe kolmes reziimist : Auto,Comfort,Dynamic; või programmeerida isikliku individual.
Audi A 5 Sportbackil on samad mootorid nagu kupee A 5-l.Käigukastid : S-tronic,6-käiguline manuaal ja variaatorkast.
Auto ohutuse eest vastutab ESP,mis ühendab ABS-i,ASR-i,EBV-d, ja EDS-i ning 6 turvapatja.
Uuendatud mudel debüteeris Frankfurtis 2011 a. septembris. Mudel sai veelgi stiilsema ja silmapaistva välimuse.
Audi A 5-e modifitseeritud võimsam mudel on varustatud turbolaaduriga V6 bensiinimootoriga 3,0 L (272hj), 7-astmeline robotkast S-tronic ja nlikvedu quattro.
Saadaval on nii bensiini- kui ka diiselmootorid.
Bensiinirühm jätkab 2,0 L TFSI,mis annab välja 211hj (350Nm). Diiselmootorite nimekiri algab kaheliitrisest TDI mootorist (177hj ja 380Nm).Sellele järgneb 3,0 L TDI kahe erineva võimsusega – esimene 204hj ja 400 Nm,teine 245hj 500 Nm.
Audi A 5-l on terve rida aktiivseid ja passiivseid ohutussüsteeme.
Pidevat nelikvedu komplekteeritakse mootoritele 3,0 TFSI ja 3,0 TDI.Lisavalikuna mootoritele 2,0 TFSI ja 2,0 TDI.
Lugege ka teiste AUDI mudelite kohta
Autoriõigus
Kõik õigused kaitstud. Kõik selle Veebilehe tekstid on kaitstud iParts OÜ autoriõiguse ja intellektuaalomandi õigustega. Neid materjale ei või ilma iParts OÜ kirjaliku loata reprodutseerida, levitada, muuta ega teistele veebilehtedele postitada.